قابل توجه بیماران و همکاران پزشک متخصص بیماری های قلبی، کلیوی، هموفیلی

عصب کشی  یک روش درمانی است که در صورت متورم شدن، ایجاد عفونت، یا مردن ناحیه پالپ دندان مورد استفاده قرار می گیرد. ناحیه پالپ یک بافت نرم در مرکز دندان است که از اعصاب، رگ های خونی، و بافت اتصالی تشکیل شده است. ساقه پالپ یک بخش میان تهی در مرکز دندان است که در آن بافت پالپ وجود دارد و این بافت به کانال هایی در پایین ختم می شود که تا ریشه های دندان و استخوان اطراف آن ادامه پیدا می کند.

پوسیدگی دندان یک اصطلاح پزشکی است که برای ایجاد پوسیدگی یا کرم خوردگی یا خرابی دندان ها استفاده می شود. دلیل ایجاد پوسیدگی تجمع انواع خاص باکتری بر روی دندان ها است. این باکتری ها از خود اسید ترشح می کنند که این اسید می تواند مینای دندان و لایه زیر آن یعنی عاج دندان را از بین ببرد. انواع مختلفی از باکتری ها در حالت عادی در دهان انسان زندگی می کنند. این باکتری ها می توانند بر روی دندان یک ساختار سخت به نام پلاک را تشکیل دهند.

اگر یک یا چند دندان شما دچار پوسیدگی، خراشیدگی، ترک و شکستگی، یا سایر انواع آسیب های احتمالی شود، استفاده از روکش دندان برای رفع مشکل شما می تواند یک راهکار ایده آل باشد. در حقیقت روکش کردن دندان می تواند دارای هر دو مزایای زیبایی دندان و بازیابی سلامت دهان باشد. در این حالت ساختار دندان ترمیم مجدد می شود و به این ترتیب بیمار می تواند ظاهر کلی لبخند خود و عملکرد طبیعی دندان ها را به دست آورد.

علت دندان درد همواره وجود مشکل در ارتباط با خود دندانی که درد می کند نیست، بلکه این موضوع می تواند مربوط به دندان های مجاور، بافت اطراف دندان، یا حتی شرایط نا سالم دهانی باشد. بعضی از انواع دندان درد مشاهده شده پس از استفاده از درمان های دندان پزشکی را می توان طبیعی و عادی دانست.

حتی اگر شما بهترین بهداشت دهان را داشته باشید، باکتریهایی در دهان هستند که همراه با پروتیینها و باقیمانده ها ومحصولات جانبی مواد غذایی، لایه نازکی با عنوان پلاک دندانی را بر روی دندانها تشکیل میدهند...
این پلاکها، اطراف پرکردگیهای دندانی ودر امتداد  لثه نواحی که دسترسی جهت تمیز کردن آنها پایین است تشکیل میشود. تشکیل پلاک دندانی خبر خوبی برای دندانها نیست.

روکش  یا به عبارت دیگر پروتز دندان ثابت ، که به انگلیسی  dental crown  نامیده میشود، یک کلاهک فلزی یا سرامیکی و یا ترکیبی از هر دوی آنهاست که بر روی دندانهای با تخریب گسترده گذاشته میشود ،تا علاوه بر حفاظت از آنها در برابر شکستن، عملکرد و زیبایی دندان نیز مجددا به آن باز گردانده شود.
این روزها یکی از اعمال رایج مطبهای دندانپزشکی، لمینیت است. لامینت ها ( ونیرها )دو نوعند :
۱. سرامیکی ( روش غیر مستقیم )
۲. کامپوزیتی ( روش مستقیم )
صفحه1 از2